Handelsbetingelser

1. Betaling og sikkerhed

Du kan trygt handle med By Bjaaland. Vi overholder alle lovkrav om handel på internettet og dine oplysninger er 100% fortrolige og vil ikke på noget tidspunkt blive videregivet til tredjepart.

By Bjaaland modtager betaling med Visa og Mastercard. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i danske kroner og er inklusive moms.

2. Afbestilling

Afbestilles en vare inden varen er afsendt fra By Bjaaland, tilbagebetales hele det modtagne beløb.

3. Levering

By Bjaaland leverer på alle hverdage, med ordre indgået inden kl. 12.00
Den bestilte vare sendes med Post Nord. Leveringstid 1-2 dage. 

Når pakken er sendt fra vores lager, vil du modtage en mail med track og trace nummer.

4. Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved fx slitage eller forkert brug af varen.

By Bjaaland vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering rettes henvendelse til By Bjaaland og reklamationer sendes til:

By Bjaaland
Sankt Jakobs Gade 14,2.,tv.
2100 København Ø

Mærket reklamation + fakturanummer.

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

5. Refusion

Hvis der er aftalt refusion, bedes du sende bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

6. Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop, jf. forbrugeraftaleloven. Der er dog ingen fortrydelsesret for så vidt angår discodragter, der er syet efter personlige mål.

Fortrydelsesretten træder i kraft fra den dag, hvor du modtager varen.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse af købet skal anmeldes til By Bjaaland senest 14 efter modtagelsen af varen og skal senest 14 dage herefter returneres til os.

Meddelelsen skal gives pr. mail på bybjaaland@gmail.com. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du sammen med den købte vare.

7. Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Den må ikke lugte af udefrakommende dufte, fx parfume. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

8. Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Hvis du er kunde med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse.